سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فروش فایل

پاورپوینت مفهوم نرخ بیکاری چیست

مرجع فایلهای امورزشی | پاورپوینت مفهوم نرخ بیکاری چیست

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

 

 

  • مرجع فایلهای امورزشی | پاورپوینت مفهوم نرخ بیکاری چیست

    پاورپوینت مفهوم نرخ بیکاری چیست


    پاورپوینت مفهوم نرخ بیکاری چیست
    دسته: اقتصاد
    بازدید: 2 بار

    فرمت فایل: pptx
    حجم فایل: 300 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 32

    پاورپوینت مفهوم نرخ بیکاری چیست شامل 32 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد و برای دانشجویان اقتصاد و حسابداری کاربرد دارد

    قیمت فایل فقط 6,800 تومان

    خرید

    پاورپوینت مفهوم نرخ بیکاری چیست

    پاورپوینت مفهوم نرخ بیکاری چیست شامل 32 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان اقتصاد ، حسابداری و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

    مقدمه

    مرکز آمار ایران مرجع رسمی محاسبه و انتشار آمار نرخ بیکاری است. بر اساس تعریف مرکز آمار، نرخ بیکاری عبارت است از نسبت جمعیت بیکار به جمعیت فعال. مسئله مهم در این تعریف، مفاهیم جمعیت بیکار و جمعیت فعال است. جمعیت فعال اقتصادی تمام افراد بزرگ تر از 10 سال را در بر می گیرد که در هفته قبل از آمارگیری در تولید کالا و خدمات مشارکت داشته (شاغل) و یا با وجود قابلیت مشارکت، مشارکت نداشته اند (بیکار). در واقع جمعیت فعال بیانگر تعداد افرادی است که توانایی و تمایل عرضه نیروی کار خود را به بازار دارند و به دو دسته شاغل و بیکار تقسیم می شوند. افراد شاغل طبق تعریف بخشی از جمعیت فعال اند که در هفته آمارگیری، حداقل یک ساعت کار کرده اند. افراد بیکار نیز بخشی از جمعیت فعال می باشند که در هفته آمارگیری با وجود آمادگی برای انجام کار و جستجوی کار، فاقد کار می باشند.

    رشد اقتصاد و نرخ بیکاری یکی از عوامل اصلی تعیین کننده نرخ بیکاری، میزان اشتغال در اقتصاد است. طبیعی است میزان اشتغال در اقتصاد نیز به میزان تولید اقتصاد و رشد اقتصادی بستگی دارد. هر چه رشد اقتصادی افزایش یابد، میزان اشتغال نیز به تبع آن افزایش می یابد و در نتیجه نرخ بیکاری کاهش خواهد یافت. بنابراین سیاست های اقتصادی که موجب افزایش رشد اقتصادی شوند به افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری کمک می کنند و در مقابل سیاست های اقتصادی که به کاهش رشد اقتصادی می انجامند، به کاهش اشتغال و افزایش نرخ بیکاری کمک می کنند. از مهم ترین سیاست های دولت می توان به سیاست های پولی، سیاست های مالی، سیاست های ارزی، سیاست های تجاری و سیاست های حاکم بر بازار نیروی کار اشاره کرد.

    و …

    عنوان : مفهوم نرخ بیکاری چیست

    فرمت : پاورپوینت

    حجم : 304 کیلوبایت

    تعداد صفحات : 32

    قیمت فایل فقط 6,800 تومان

    خرید

    برچسب ها : پاورپوینت مفهوم نرخ بیکاری چیست , پاورپوینت مفهوم نرخ بیکاری چیست , دانلود پاورپوینت مفهوم نرخ بیکاری چیست , پاورپوینت رایگان مفهوم نرخ بیکاری چیست , پاورپوینت تعریف نرخ بیکاری چیست , پاورپوینت نرخ بیکاری , دانلود مفهوم نرخ بیکاری چیست , مفهوم نرخ بیکاری چیست , تحقیق نرخ بیکاری چیست , پروژه نرخ بیکاری چیست , دانلود پاورپوینت رایگان مفهوم نرخ بیکاری چیست , دانلود پاورپوینت تعریف نرخ بیکاری چ